Geoblog.pl    kik    Podróże    Perugia 2009/2010    wspin

wspin

Włochy
Włochy, Ferentillo

Skały w Terni (Ferentillo) są naprawdę miejscem wartym odwiedzenia. Przy nich nasze Pale jest maleńkie. Tyle że należy się tam wspinać w okresie pomiędzy październikiem a kwietniem, czyli w tą zimniejszą część roku. Skała w Ferentillo jest od strony połudiowej przygotowana do wspinaczki i w lecie pomiędzy 11 a 16 można się na niej usmażyć...
Z aspektów pozytywnych należy wymienić podjazd autem pod samą skałę i kulturalną łazienkę z prysznicem darmowym jeśli w knajpce je się obiad. Skała jest bardzo fajna do wspinaczki, dość miękka, nie kruszy się i tylko chwilami z ostrymi krawędziami. Podobno wapień. Mi osobiście bardzo pasuje (ten sam kamień co w Pale). Trasy różnorodne już od 3 (jedna trasa na 3 wpinki ale jaką radochę daje początkującym!) aż do konkretnych okapów i przewieszeń. Z minusów straszny tłum. Od Perugii 85 km 1h 15 min dojazd. Z Rzymu prawie 150 km. Zanocować w namiocie się da ale jest to nie do końca legalne. My tak zrobiliśmy na jedną noc najpierw potem na drugą i nikt się nas nie czepiał. Z ciekawostek na ścianę jest skierowany reflektor który podobno można włączyć na monety. Nie korzystaliśmy. Widzieliśmy jak inni wspinają się tam przy czołówkach :-)